Oreo-brownies

Brownies met daarin Oreo-koekjes verwerkt... Ik zag het idee al op verschillende plaatsen voorbijkomen en toen ik het in Libelle Lekker zag staan met een onweerstaanbare foto erbij, kon ik me plots helemaal niet meer inhouden... Ik moest en zou deze brownies maken! En dat beklaag ik me zeker niet. Ze zijn suuuuuuuperlekker!



Dit heb je nodig:
(voor 20 brownies)

 voor de koekbodem:
50 g pure chocolade
125 g goede boter, op kamertemperatuur
175 g witte suiker
snuifje zout
1 ei
175 g bloem
1 theelepel bakpoeder

voor het browniebeslag:
200 g pure chocolade
250 g goede boter
3 eieren
75 g witte suiker
1 zakje (8 g) vanillesuiker
75 g bloem
snuifje zout
250 g Oreo-koekjes

EXTRA: bakblik van +/- 20x25 cm & bakpapier

Eerst maak je de koekbodem:

Hak / snijd de chocolade in stukjes.

Klop de boter met de suiker en een snuifje zout tot een crème. Dat kun je met de mixer of in de keukenmachine doen. Roer dan het ei erdoor en vervolgens de bloem en het bakpoeder. Schep de chocoladestukjes erdoorheen.

Bekleed het bakblik met bakpapier en doe het koekbeslag erin. Strijk dit glad met een lepel.



Verwarm alvast de oven voor op 175°C.

Dan maak je het browniebeslag:

Breek de chocolade in stukken en smelt deze samen met de boter au bain marie of in de microgolfoven. Roer goed door tot je een glad mengsel hebt. Laat het een beetje afkoelen.

Meng de eieren, de suiker en de vanillesuiker met een mixer of in de keukenmachine. Roer er dan het chocolademengsel door en schep vervolgens nog de bloem en een snuifje zout erdoor.


Tenslotte:

Leg de Oreo-koekjes op de koekbodem en giet het browniebeslag erover.


Bak de brownie 35 minuten in de op 175°C voorverwarmde oven.

Neem uit de oven, laat even afkoelen en snijd met een scherp mes of pizzaroller in 20 stukken.

Heerlijk!!!



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts