Ik werd genomineerd voor een 'Liebster Blog Award'!

Joepie, ik ontving vandaag een 'Liebster Blog Award'! Ik kreeg hem van Fun and Food by Miss Gefreubel en natuurlijk ben ik daar erg blij mee.


Maar wat is nu zo'n 'Liebster Blog Award'? Wel, over de ware oorsprong blijken veel onduidelijkheden te zijn. Vermoedelijk ontstond hij ergens in 2010 in Duitsland, maar dat is niet helemaal zeker. Wel zeker is dat het een award is die je kan krijgen van andere bloggers en die je al dan niet kan aanvaarden. Aanvaard je hem, dan dien je hem ook verder door te geven. Aanvaard je hem niet, dan gebeurt er verder ook helemaal niets.

De bedoeling is om 'kleine' blogs wat meer in de spotlights te zetten en zo aan meer bezoekers te helpen. Wat een 'kleine' blog nu juist is, daar bestaan blijkbaar ook verschillende meningen over. Het gaat van minder dan 200 tot minder dan 3000 volgers... Toch wel een heel verschil! En bovendien, wat zijn dan juist 'volgers'? Mijn blog bijvoorbeeld heeft momenteel 66 volgers via Blogger, 295 via Facebook, 15 via Twitter (daar ben ik niet erg actief, ahum ;) en ook nog eens 60 via e-mail. Tel ik die dan allemaal samen of wat is juist de bedoeling? Ik heb besloten daar bij mijn nominaties geen rekening mee te houden en gewoon de blogs te nomineren die het volgens mij het meest verdienen om ook eens in de spotlights te staan.

Wat dien je nu te doen om de award te mogen doorgeven? Ook hierover bestaan verschillende meningen, maar deze regels vond ik het vaakst terug:

1. De blogger die jou genomineerd heeft bedanken door terug te linken,
2. Zelf minstens vijf 'kleine' blogs nomineren,
3. De genomineerden op de hoogte brengen door een bericht achter te laten op hun blogs,
4. De afbeelding van de 'Liebster Blog Award' op je blog plaatsen.
5. 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft voor je heeft bedacht,
6. Zelf ook 11 vragen bedenken voor de bloggers die jij nomineert.

Bij deze dus...

11 vragen van Miss Gefreubel & 11 antwoorden van mezelf :)

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik sta graag in de keuken om allerlei recepten uit te proberen. Ik postte vaak foto's van die 'creaties' op Facebook en kreeg daardoor vaak de vraag om ook recepten te delen. Om die recepten en mijn bevindingen netjes te bundelen én meteen met heel wat mensen te kunnen delen, ben ik deze blog begonnen.

2. Wat vind je het leukst aan bloggen?
Ik vind het leuk om mijn passies te kunnen delen met de buitenwereld en ik geniet ervan om daarop dan ook fijne reacties te krijgen.

3. Wat is je lievelings eten?
Ik ben gek op chocolade. :) Een van mijn favoriete hoofdgerechten is zonder twijfel de 'sloppy joe' die ook op deze blog staat.

4. Wat is je lievelings drinken?
Een lekkere rode wijn gaat er altijd wel in. Mijn favoriete druiven zijn (o.a.) tempranillo, syrah en cabernet sauvignon.

5. Welk land zou je nog een keer naar toe willen en waarom?
Nog een keer? Als je een land bedoelt waar ik al geweest ben dan kies ik voor Tsjechië. Mijn reis naar Praag en omgeving met manlief was een van de leukste reizen die ik al gemaakt heb. En verder ben ik nog nooit in Griekenland geweest, maar ik zou er wel graag eens naartoe gaan.

6. Wat is je favoriete quote?
You are never fully dressed until you wear a smile. ;)

7. Noem een droom(pje) die je waar gaat maken dit jaar.
Ik heb zonet mijn tweede boek uitgebracht en hoop daarvoor nu ook een uitgeverij te vinden. Ik begin dit jaar zeker ook nog aan een derde boek.

8. Bio, vega en recycle? Ja? Heb je dan een leuke tip?
Hmm, moeilijke vraag. Ik ben niet zo bezig met bio eigenlijk. Vegetarisch koken doe ik noodgedwongen wel voor een van mijn zonen, maar zelf eet ik eigenlijk liever toch een stukje vlees of vis. Recycleren? Ja, ik vind het milieu zeker belangrijk en ik sorteer zoveel mogelijk. Verder vinden mijn kinderen en ik het leuk om te knutselen met gebruikte materialen!

9. What makes you laugh?
Zonder twijfel de vele leuke en spitsvondige uitspraken van mijn twee zoontjes! (bijna 5 en bijna 7 jaar)

10. Als je iemand bekend zou kunnen ontmoeten, wie zou je kiezen?
De eerste waar ik opkom is Peter Vermeulen, en ik heb het geluk gehad hem te mogen ontmoeten op (en naast) het auteurspodium van de Boekenbeurs in Antwerpen afgelopen jaar.

11. Noem 5 dingen waarmee je niet zonder zou kunnen.
Dingen? Geen mensen dus... Moeilijk ;) Niet zonder kunnen is dan relatief, maar ik doe een poging: mijn bed, mijn laptop, mijn gsm, een minimum aan kleren (haha) en mijn lenzen/bril.

11 vragen van mezelf aan mijn genomineerden
1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
2. Wat is de leukste reactie die je al hebt gekregen op jouw blog?
3. Wat is je grootste droom?
4. Met welk (bekend) persoon zou je wel eens een dagje willen ruilen?
5. Noem 3 dingen waar je trots op bent.
6. Wat is je lievelingsgerecht?
7. Wat is je favoriete restaurant en waarom?
8. Hoeveel tijd breng jij ongeveer achter je computer door?
9. Wat doe je het liefst op een vrije dag?
10. Wat is je lievelingsdier?
11. Welk tv-programma zag je als kind het liefst?

En dan nu natuurlijk... de genomineerden!!
(nee, niet enkel foodblogs :))
1. Joli Gâteau - bakken
2. Carolines blog - bakken & koken
3. Outnumbered - creatief met kinderen
4. Cupcake Ilse - bakken
5. Heel bijzonder - autisme
6. Onze superman - autisme

Breng zeker eens een bezoekje aan deze blogs... Je zal er geen spijt van hebben! :)

Reacties

  1. Hé Onze superman staat er tussen geweldig!!!
    Proficiat voor jou trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat grappig dat je Outnumberd hebt genomineerd.
    Ik kon niet meer op de naam van dat blog komen, omdat ik die niet heel actief volg :-)
    Groetjes,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel dat je mij hebt genomineerd.
    Ik ben zeer vereerd.
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merci om mijn blogje ook te nomineren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts