Eenvoudige makreelmousse

Je herinnert je vast nog wel het proefpakket dat ik een tijdje terug ontving. In dat pakket vol heerlijke produkten zat ook een doosje makreelfilets in eigen nat. Nu, ik ben eigenlijk helemaal geen fan van dit soort vis uit doosjes. Niet dat ik er wat tegen heb, maar ik lust het gewoon niet graag. De visjes zo opeten was voor mij dus niet meteen een optie. Daarom besloot ik uiteindelijk er een mousse van te maken en dat bleek een goed idee. Lekker! :)


Dit heb je nodig:
(voor een 10-tal amuses)

125g makreelfilets in eigen nat
3 eetlepels volle room (vetgehalte 30%)
1 citroen
peper en zout
verse dille ter decoratie

Pureer de makreelfilets (uitgelekt) samen met de room en met een scheutje citroensap. Dit kan je doen in de keukenmachine of met de staafmixer.



Voeg daarna nog peper en zout + citroensap naar smaak toe (erdoor roeren, proeven en beoordelen tot de smaak goed zit! :))


Schep met behulp van twee kleine tot middelgrote lepels mooie bergjes ('quenelles') mousse in schaaltjes en decoreer de mousse met een sprietje dille. Klaar!


Reacties

Populaire posts