Olijf-pinguins met Philadelphia en wortel

Vorig weekend vierde ik mijn 30ste verjaardag met wat vrienden en familie en maakte ik hun mondjes en buikjes blij met maar liefst 10 verschillende soorten zelfgemaakte hapjes. Enkele daarvan staan al op deze blog en de andere wil ik jullie natuurlijk niet onthouden! Bij deze het receptje voor mijn leuke olijf-pinguins, voor zover je het een 'recept' kan noemen want eigenlijk is het heel eenvoudig. Zien ze er niet geweldig schattig uit?


Dit heb je nodig:
(hoeveelheden naar keuze)

zwarte ontpitte olijven (ik nam gewoon een blik uit de supermarkt)
een doosje Philadelphia-kaas natuur (al dan niet light)
wortelen van gemiddelde dikte (eerder dun dan dik eigenlijk)

EXTRA: cocktailprikkertjes

De wortelen schil je eerst en dan snijd je ze in schijfjes (niet al te dun, zie foto). Snijd dan uit elk schijfje wortel een klein driehoekje. Zo vorm je de voetjes van de pinguin en heb je meteen een stukje dat voor zijn snavel kan dienen. Als je driehoekje te dik blijkt, dan snijd je het uiteraard gewoon nog wat dunner.


De olijf voor het lijfje van de pinguin snijd je aan één kant in de lengte in en houd je wat open tussen twee vingers. Dan neem je bijvoorbeeld de achterkant van een kleine lepel, waarmee je een schepje Philadelphia in de olijf duwt. De kaas mooi vlak krijgen, is wat oefenen, maar je kan natuurlijk gewoon met je vingers en/of met de steel van een lepeltje wel wat helpen.


Voor het hoofdje neem je een andere olijf (bij voorkeur een iets kleinere dan die van het lijfje) en in het kruisvormige gaatje stop je het wortelsnaveltje.

Prik dan nog een houten prikker door het geheel... Klaar!




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts